Lucf Lucf
706
BLOG

Kiedy HARCE sejm urządza...

Lucf Lucf Kultura Obserwuj notkę 9

Nikt nie będzie czytał bloga o jakiejś muzyczce  i sztuczce.

i jeszcze wczoraj miałem ładny wpis gotowy, biorę "ZAPISZ"  ..... ... .  .... a tu PYK. Ktoś magicznym pyłem posypał mój monitor i mi WPIS znikl! Od teraz najpierw będę w .txt pisał i wklejał.    (!!!)

 A post był o dwóch pracach Thorgersona, nawiązujących do René Magritte'a. Znowu surrealizm.   User pisał, że brakuje mu Man Ray'a. Mi też go brakuje - szkoda, że nie cyknie już żadnego zdjęcia.   Ale nie brakuje Man Ray'a okładkom Pink Floyd.  - - - na moje rozpoznanie  nie zauważyłem  nawiązań do tego fotografika w PF.  Hmm- jeśli się mylę ---> hokejusie! czekam!

    S. Dali ?

Każdy zna "kobietę skrzypce" Ray'a. To zdjęcie jest troszkę mniej znane, a równie efektywne. W stylu Dalego?  ____ Leżąca kobieta + stolik z szachami - patrząc "od dołu" - tu wszystko jeszcze jest REALNE, zero surrealizmu.

   Druga warstwa to niczym niezmącona tafla jeziora. I nad nią niebo z WIELKIMI USTAMI, które kształtem kojarzyć się mają z nagą pięknością. I TU się pojawia surrealizm - w połączeniu tych dwóch realistycznych elementów. O.K.                                                                                                       Było by świetnie ----- z połączenia dwóch "przedmiotów" z Rzeczywistości tworzy się nam surrealne wrażenie. JEDNAK pytam skąd te usta na niebie?! Tu mam zgrzyt. Przejechałem widelcem po talerzu. To mi nie gra.   Oczywiste (powiecie) - kobieta śni, pewnie o tych ustach, surreal w końcu.  JEDNAK nie dla mnie.  Spójrzcie na szachy. Niby w kontraście z okrągłymi kształtami modelki, a JEDNAK mogą Tam istnieć. Ich bytność tamże jest "jakoś" uzasadniona. Kobitka właśnie miała grać w szachy jednak Kawaler nie przyszedł. Zasnęła więc. Nie wiem jak Wy - ja tę historyjkę kupuję.  

Tak więc szachy jednocześnie

1. tworzą lekkie uczucie surrealizmu (ostre kanty stolika + okrągłe kształty piękności)  [ i w dodatku cała scenka NAD NIEPOKOJĄCYM JEZIOREM W KRAINIE BEZ WIATRÓW.   Żadnych  fal.   Nul zero. 

2. istnieją w obrazie jako element nie surrealistyczny.

BRAKUJE MI TEGO (takiego zabiegu) w tych Ustach.  Nie przekonują mnie. Nie wtapiają się w krajobraz (w miarę przecież realistyczny - znajdziemy może takie jezioro i skałki w tle gdzieś w Świecie...) 

ROZWIĄZANIE ???

Trudno mi zaprezentować DOBRE, na miarę ManRay'a "rozwiązanie", alternatywny obiekt dla ust. Zadanie karkołomne - stań się surrealistą, popraw mistrza,

PRZYKŁAD:  USTA  ---->  PTAK  (?)

Ptak, z rozpostartymi skrzydłami, którego sylwetka w locie przypominała by kształty panny młodej i gołej.      _ _ _ Czy było by lepiej? Sam nie wiem. Ale teoretycznie, wtedy powstało by zdjęcie SURREALISTYCZNE złożone z nie surrealistycznych składników.           HA! 

ha!TO LUBIĘ.   {np S-F bez statków i laserów <=Stalker>}

PS . oczywiście fotografia jest świetna, nie krytykuję Ray'a. Ciekawe co by powiedział na moje "wątpliwości", a właściwie ZACHCIANKI.

PSS. Szachy nad morzem mogą kojarzyć się z Bergmanem - gra ze śmiercią w szachy nad morzem, w "Siódmej pieczęci". Jednak Tam niebo jest mroczne, wiatr dmi, a fale trzaskają o skały. Zamiast Kawalera Śmierć magła już pójść i zostawić Bohaterkę.     No jednak mi się to niezbyt wiąże bo tu krajobraz jest sielankowy - zobaczie te obłoczki na niebie!

___ ___________________________________________________________

Należy coś "polecić" . Usta. Gołe kobiety. ... Tak więc ABSOLUTNIE MIAŻDŻĄCY (po 3-im przesłuchaniu)  namber "BLACK WIDOW". Zraźcie się poniższym skanem.WARTO ! Pomimo, że to solowa płyta WOKALISTKI The Cranberries i płytę promuje  słodziutki Ordinary Day... Czarna Wdowa porazi Was.  Gwarantuję satysfakcję do 20, 25 przesłuchań. Ja słyszałem kawałek juz ponad 30 razy, i odstawiłem go, ale każdy utwór kiedyś się odstawia.

 

          ARE YOU LISTENING ? . .!

 

 

Lucf
O mnie Lucf

a href="

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura